Follow us on social

【當right moment到來】兒童向插畫家的改變和成長|專訪LIMITS Asian Championship冠軍Oh Mankee

【當right moment到來】兒童向插畫家的改變和成長|專訪LIMITS Asian Championship冠軍Oh Mankee

當機會來臨,你會如何選擇?一位年少時愛看宮崎駿、美少女戰士,喜歡Kawaii的插畫家,以畫兒童向插畫為主要工作,偶然參加了全球首個數碼藝術極限挑戰賽LIMITS,最後成功打入亞洲挑戰賽總決賽並登上冠軍寶座,憑藉的除了純熟技巧,還有一絲衝動!

「HOKO-怒魂」 —— 取名自HOng KOng,傳說在四月的第十一天「木棉花日」出生……這隻可愛的三色小貓,出自插畫家Mankee手筆。她過去曾從事產品設計,亦因畫風偏兒童向,有為教育機構畫繪本。與不少插畫家一樣,她偶爾會擺擺市集。2020年,HOKO誕生,Mankee期望透過HOKO說故事,同時治癒港人。工作、畫畫、市集,諸如此類的日常不斷重覆,直至2022年初,她認識了LIMITS,在朋友慫恿下報名參加,又通過了香港區的決賽,贏得了赴日參加總決賽的資格。

Mankee在朋友慫恿下報名參加LIMITS,最後成功奪冠。

兒童向畫風很療癒!

//參加比賽首戰即獲勝//

就是如此,Mankee帶着輕便靈活的「武器」 —— iPad,膽粗粗出戰日本。LIMITS的賽制很簡單,參賽者隨機抽取一個關鍵字,於20分鐘內完成電繪,4名評判根據「創意」、「技巧」、「表演力」評分。比賽採一對一淘汰制,擊敗其餘7名分別來自日本、新加坡、台灣和香港的地區代表,便算獲勝。首次參賽就成功奪冠,她憶述,自己的「表演力」得分不高,而致勝關鍵與畫繪本不無關係,「過去出繪本,都係要快,學識諗清楚先動手。」

自言由細到大「冇乜老師緣」的Mankee羅列得獎感謝名單,阿哥佔一席位:「第一部電腦有photoshop可以用,係佢畀我用,人生有咩高高低低,都係佢去救我,好多嘢都係佢關顧我」;工作上遇上的CD(creative director)亦是一位貴人,「係一個西班牙嘅女仔,合咗咗5年」,除了技巧上的教授,更難得的是信任和鼓勵,「佢畀好大空間我發揮,去日本兩星期(比賽),佢聽完我講,即刻就畀我去。」

//學習緊令成年人有嘢攞走//

速繪比賽於5月已經圓滿結束,事隔數月,經過一輪的忙碌和沉澱,Mankee生活亦回到正軌,「依家開始畫番之前冇時間畫嘅畫,做自己想做嘅嘢。」甚麼是「想做嘅嘢」?Mankee回港後租了一個工作室,作更多不同嘗試,「依家叫做圓咗個希望做freelancer嘅夢,打咗咁多年工,星期一至五都冇時間。」比賽後的一大project,是出版屬於自己的繪本。新繪本定名為《HOKO與木棉小精靈之「一起走、一起找」》,已於10月正式推出,內容繼續以HOKO做主角,用香港作背景,希望為小朋友帶來正面訊息。

Mankee回港後租下了新的工作室。

她笑言過去的插畫以開心為主題,欠缺深度,但經歷了社會變遷,她除了「畫啲嘢令人開心之餘,亦學習緊令成年人睇係有嘢攞走」,希望能不斷進步,透過新繪本「做啲有意思嘅嘢。」讀product design的她續指,「經過呢一、兩年,你會有啲嘢想講,但要用一啲方法講到,而又令人睇得舒服」,這些技巧,涉及如何用圖像溝通,「我冇讀過visual communication,啲讀VC嘅朋友,你睇佢幅畫,加埋少少description,就會明白佢想表達嘅意思,好勁。」

//改變源於唔想後悔//

香港近年的變化,不僅帶來了繪畫上的反思,亦是她敢於參加速繪比賽的最大原因,「係呀,兩、三年前我唔會參加呢個比賽,繼續打呢份工,平平穩穩就OK。」Mankee直言,過去的她即使有事情想做,也常常採取拖字訣。經歷令想法徹底改變,她認真地說:「呢兩年加埋COVID,生命都掌握唔到,都唔知下一秒會點,唔想後悔!」

實體化HOKO,依然Kawaii。

訪問尾聲,老土問題,有何勉勵說話?充滿正能量的Mankee表示:「有機會就去嘗試,同時要鍛鍊自己,等待right moment,即使環境再差,希望都可以堅持,唔好放棄!」

//後記:插畫師的小心願//

除了Mankee的發展,訪問也談及了業界現況。Mankee笑指透過今次比賽,認識了不同地方的選手,讓她眼界大開,「佢哋好勁,有幾個係CD,有啲係freelancer,會教班,我哋兩個香港嘅(比賽亞軍Rosine Wo亦是香港代表)好初哥,冇乜經驗。」筆者好奇,香港與外國的插畫界有何分別?她指,外國習慣共享資源,插畫師會互相認識,香港較少這些機會,創新活動也不多,「慣咗做嗰樣嘢,就成日做嗰樣嘢。」

作為其中一位帶領香港衝出國際的插畫師,Mankee的小心願是:「想識啲唔同嘅插畫師,多啲交流,多啲art jam啦!」

LIMITS在日本舉行,奪冠的Mankee可謂代表插畫界衝出香港。