Follow us on social

【香港元祖級DragQueen】從「對LGBT界別0貢獻」到「無慈善show不接」 變裝皇后Tina流着Drag的血 走過抑鬱低谷 與小眾同行

台上的燈光逐漸昏暗,迷人的紫色聚光燈映照着她身上的蕾絲裙子。她拿起貼滿水鑽的咪高峰,忘情地唱着「I want nobody nobody but you / I want nobody nobody but you」,又婀娜多姿地隨着音樂起舞,一舉手一投足都散發攝人心魄的嫵媚。

在台上她是Tina,在台下他叫Teddy;台上的她是一個drag queen,在台下他是gay bar的bar manager。她是全港現役年紀最大的drag queen,他也是抑鬱症和驚恐症的康復者。曾經有一段長時間Teddy只敢躲在家,更一度有輕生的念頭——最後,也是Tina和drag這回事,拯救了他。

文:Heidi Wong @heidi.is.strong | 圖:Mak @iunyi_

Tina說,「Drag Queen」這個字來自英國,「以前英國話劇,當有男生飾演女生嘅角色,就會稱為drag queen。」時至今日,Drag Queen會用以形容只有在表演時候才扮演女生的男生,而他們的裝扮及肢體語言會比一般女生來得誇張。

要談起Teddy與drag的淵源,時光便要倒流到1995年。一如老套的劇情,當年20歲出頭的Teddy陪朋友參加變裝比賽,朋友慫恿他也嘗試參賽,「佢幫我化妝,最後一個獎都無攞到」。後來,同年萬聖節,當年紅極一時的餐廳Planet Hollywood舉辦變裝比賽,贏家獎品為1萬元現金獎,他遂精心自製服飾,和朋友成了「獎金獵人」,「第一年我扮蜘蛛精、第二年扮alien mermaid,都攞咗冠軍。」

//就係要做出面睇唔到嘅嘢//

贏獎金之外,Teddy慢慢發現,變裝這回事不只是「扮女人」,更是「扮演一個角色」。

每個drag queen都有自己的風格,「真係好似花旦,要有自己嘅character」,有些人標榜自己是唱跳能手,Tina最厲害的絕活是「lip sync」,當喇叭播放着女歌手的歌聲,Tina的咪嘴跳起舞來,幾可亂真,「我要練得滾瓜爛熟,起碼每條片要睇500次。」

Tina走諧趣路線,其最「引以為傲」的表演是Christina Aguilera的《Mercy On Me》,「Jesus, I must confess……」,他輕輕哼唱着,「呢首明明係一首好認真嘅歌,講自己要懺悔,但當我唱完呢一句之後,我掀開條裙,我個『gapgap』痴住咗好多condom,之後我逐個掹開,拋落觀眾席,condom入面我仲放咗護髮素,我一邊拋一邊講笑話,我做咗好多壞事,好淫蕩呀。」Teddy憶述時不住大笑,「大家一聽都會覺得好好笑,drag queen就係要做出面睇唔到嘅嘢。」

20多年前的社會,能夠接受如此思想前衛的事情嗎?「喺的士有啲阿叔會驚,反而女人好少會驚我,我都會話比阿叔聽,我係花旦,我做show㗎。委屈又無試過,因為Tina自信心好強,你真係好難打擊到佢。」Drag對Teddy和Tina而言有着攝人的魔力,「從drag入面,可以滿足我對髮型、化妝、時裝設計、舞蹈各種藝術嘅追求,仲將我另一個性格搵出嚟,每次上台都會有巨大成就同滿足感」,教他不能自拔。

//走過抑鬱//

2017年,Teddy的人生迎來一場巨變。

Teddy的男友本經營食肆,因投資失利,餐廳分店接二連三倒閉,二人「大屋搬細屋」,「我捱窮唔緊要,但我緊張我男朋友。後來發現,原來一開始嘅時候我已經好緊張,但我無同人傾訴。」他逐漸不能下嚥,更開始心悸、心痛,又變得易哭,「嗰陣我個心好似有鬱結咁,手腳無力,個腦諗唔到嘢,個人好驚、我唯一諗到唔想再痛,點算?自殺囉。」

在Teddy差點下手之際,他接到好友的來電,「佢話,比半個鐘時間你梳洗,半個鐘後樓下等,一齊食早餐,我喊住話,我要依家見呀!之後我衝落樓下,見到佢跑過來,我哋兩個喺條街攬住喊咗半個鐘。」最後,Teddy被送到醫院休養,出院後他對好姐妹,另一位Drag Queen Coco Pop說:「我可以行出街,同人傾計啦。不過我仲差啲嘢。」「差啲乜?」Coco問。

「我仲差自信心。」

//植根血液的熱愛//

Coco二話不說,說要為Tina開一個show,「幾個姐妹一齊賣飛,其實大家主要都係幫我出返嚟。」

Tina重出江湖的那一天,如同戲劇般一樣難以忘懷:「一走出台,我好記得對腳都仲喺度震,但音樂一起,我手手腳腳啲血,好似毛管棟咁,霹靂啪啦咁!」

放眼台下,一片人海,全部都是一直愛她的觀眾,奮力大喊「Tina!Tina!」,「Oh My God!我啲手手腳腳好自然就走返出嚟,做show啲動作走返曬出嚟!」Teddy憶起時也跟住手舞足蹈,「原來,就係咁,自信心就返嚟啦。」

Teddy形容自己以前是個比較被動的人,除了曾經被邀請為AIDS Concern出席活動外,便再無參與LGBT相關的慈善活動,「可以話喺LGBT界毫無貢獻,哈哈!」但這次事後,他激動得哭了出來,「以前我見人無主動搵我,我就無特別佢話想做。但我見到Coco咁忙,佢都咁落力為LGBT發聲,我覺得自己應該要幫輕一下佢,我都要走出嚟。」他遂對Coco說:「我Tina依家開始,無論pink dot又好gay pride都好,乜show都接!」

//將愛傳出去//

時間回到2023年,這天是「Hong Kong Free Tour」的「drag queen導賞團」,活動十分受歡迎,在蘭桂坊的Petticoat Lane內,早早就塞滿幾十位參加者。

換裝完畢的Tina熱情地奔向舞台自我介紹:「我都算偽娘,只係我哋有分清楚啲,有人見到我,會話人妖呀!」,台下一陣猛笑,「我會話,人妖係transgender,人妖下面已經做咗手術,係純正女仔啦!」Tina又說,自己認識不少變裝者都是異性戀或已婚者,「你哋都唔需要歧視,呢個只係自己喜好,無傷害到任何人。」

表演過幾次跳唱後,Tina與留下的觀眾聊天,逐一為他們解惑,又一一擁抱他們。筆者觀察,留下的觀眾中,有不知應否向家人坦白出櫃的男子,也有遇到感情煩惱的少女。Tina說:「我講過,我要將呢份愛傳出去,我要為LGBT做少少嘢。雖然真係好老套,但今時今日我想講,無論你係gay又好,直又好,bisexual又好,cross dresser又好transgender都好,最重要係做自己,只要有自信心,乜都唔會難到你哋。」

而Teddy的自信心,就是來自Tina:「假如我無遇上Drag,就無咗好似我孖生妹妹一樣嘅Tina,自信心其他人畀唔到我,但Tina可以,帶我走出陰霾,陪我一直走下去。」

說到尾,Tina是Teddy的誰?其實,兩個都是他自己。二人共用一個胴體,互相支撐着。

 

 

後記:

導賞團期間,Tina又解釋drag queen如何「收起下體」,「一開始貼膠紙,好痛!依家我哋有個巧妙,就係着絲襪,大家覺得我着咗幾多條絲襪?」台下有人說:「6條!」

其實,Tina每次都要穿5條絲襪。至於Drag Queen如何可以技術上「藏好」下體,比女人更像女人?那麼你們便要去一趟導賞團,傾聽Tina的變裝秘密了。