Follow us on social

【余拜仁】:一百萬元題目:疫下生活「有咩好做」?

香港人嘅抗疫旅程唔只令人疲勞,直情近乎讓人產生嚴重抗體,唔少人都覺得一邊被要求做好多嘢,另一邊成套所謂防疫策略又有好多問題,例如一啲地方明明都無咩感染個案又要長期閂門,有啲明顯有問題嘅環節又會離奇放生,甚至連載口罩呢啲防疫基本動作都可以滲雜埋因為要「表達感受」而獲特權豁免;當自己一直努力做咗好多嘢,最終都係「得個桔」(意外地配合咗農曆新年嘅氣氛),呢種徒勞而無功嘅感覺對好多人嚟講都係極其痛苦,再者就係生活秩序完完全全被打亂,身邊人都不斷去問「疫下生活有咩好做?」娛樂、運動等樣樣都唔得,當生活只係剩番返工放工(更甚者係工都隨時無得返,被禁足、被隔離,連生計都成問題),城內中人真係明明無染疫都隨時屈到病。

 

講起「有咩好做」呢個話題,諗起近日咁啱有機會參與到一個非常有趣,同時又好啱喺當下呢個無嘢好做環境發生嘅活動:《活在田內盡是生命 唔俾時間我做Research點嘔個show俾你》,齋聽個名已經好唔尋常,甚至唔完全準確知道到底個活動係想搞咩;呢個活動係由本地獨立藝文空間小田工作室聯同自由身藝術家張利雄聯合策劃嘅,想用更多方法同形式去展現出有關「創作」嘅唔同面向,其中一個單元就叫做「藝術家的另類生活」。對唔少人嚟講,「藝術家」從來都係一種好神秘嘅物種,唔少人都會好奇,除咗創作同演出,佢哋平時又係「有咩好做」嘅呢?再者,成日都聽到有句老話叫做「創作源自生活」,藝術家嘅生活到底又係點嘅呢?點樣影響到佢哋創作呢?呢啲問題都會喺呢個單元一一出現。

 

「藝術家的另類生活」呢個單元再分拆成好幾個單位,包括「[理想]刺身」、「Coffee or Me」、「我想Hack落個掣度」同埋「焉知魚之樂」:一班香港嘅編舞、舞者、媒體藝術家、演員同平面設計師黃杜茹、張嘉怡、鄭雅茵同張利雄齊集喺小田工作室,呈現咗佢哋日常生活嘅另一種身分、另一個面向:有人將佢由台灣留學至回流香港畫過嘅畫重新策展、有人分享手刺紋身技藝,以至即場為有緣人「刺身」、有人調泡手沖咖啡並示範拉花竅門、有人展示各類親手製作玩意玩具、有人為魚缸造景並進而建構平衡生態等等。

 

不得不講嘅係,香港嘅藝術家唔少都真係非常多才多藝,除咗藝術創作嘅本業,仲有好多其他嘅鑽研同挖掘,喺今次「藝術家的另類生活」之中,參與者就有機會用睇演出節目以外嘅方法進入佢哋嘅世界,了解佢哋喺生活上同生命中嘅更多唔同範疇,包括價值觀同成長背景等等,同時上面所講嘅每一樣技藝、手法,以至成品,又都同佢哋本身嘅創作實踐有著微妙嘅影響同連繫,於是乎參與者就有機會去用一個「全人」角度接觸同了解到一班相當有趣同有意思嘅藝術家。

 

喺眼前無咩好做嘅日子,我哋都不妨把握機會停一停、諗一諗自己「到底有咩好做」,以至「有咩真係想做」,等到日後時間一到(極希望係不久嘅將來),就可以立即全情投入「你想」嘅生活,做到不白過(依家)同不枉過(將來)。

 

關於作者 / 余拜仁

由文化藝術到金融財務,涉足不同江湖| 志奮領學人(由英國外交、聯邦及發展事務部頒授及認證)| 倫敦國王學院數碼文化碩士/香港中文大學文化管理碩士| 嫻熟的文化藝術文字人/專業的金融財務策劃師