Follow us on social

【時光倒流24年 】 皇都說不完的故事 女兒細味爸媽當年情

1997年,Annie出生,皇都戲院結業。兩者看似完美錯過,卻又存在某種緣分。

大學畢業不久的Annie,熱愛文化保育,順理成章到了皇都戲院擔任歷史體驗活動導賞員,化身戲院票務員,為「觀眾」劃位、查戲飛,一邊講解歷史。說起皇都,原來跟年紀輕輕的她也不無淵源。準確來說,是跟她的「前世情人」有段故。

Annie的爸爸媽媽,當年住在北角油街,是皇都戲院的常客。從拍拖到結婚,都在皇都留下足跡。「佢哋話當年戲院唔多,皇都戲院好大,有成1300個位。唔似而家啲新戲院,好似板間房咁。最記得喺皇都睇過《半斤八兩》。」皇都戲院見證了港產片流金歲月,《半斤八兩》是70年代最賣座的電影,票房打破開埠紀錄,手繪海報現時也在皇都展出。Annie娓娓道來父母的故事,說觀眾以前會買水果和栗子入場,邊看邊吃,80年代戲飛已經要20多元……

然而,Annie對皇都的最大感受,並不止於父母「拍拖勝地」,而是皇都戲院的前身——璇宮戲院。璇宮戲院由歐德禮(Harry Oscar Odell)於50年代創立,矢志用頂尖的場地和技術,推廣西方藝術文化及電影娛樂。當年不少國際著名歌星、藝團都曾在璇宮演出。「最感觸係一個外國人,花身家喺國際表演、香港電影。如果冇佢,就冇皇都。我同爸爸媽媽講嗰陣,佢哋都覺得好神奇,佢哋都唔知道璇宮創辦嘅歷史,我仲熟過佢哋。」

24年前跟皇都完美錯過,今天將歷史重現眼前。「我覺得,博物館或者保育,唔係就咁隔著玻璃睇舊嘢。重點唔係守舊,而係保留咗珍貴、值得欣賞嘅地方,用互動方式展示,啟發到人。」

一次「尋找你我他的皇都」的代入式歷史回顧活動,令Annie有機會重臨皇都。皇都戲院的復修保育計劃亦即將展開,由新世界率領一眾國際級專家主理,復修後皇都是否會更加精彩,也教人期待。